fbpx

מי מחוייב בהגשת הצהרת הון 

אם אתם עצמאים, או אם פתחתם עסק, כדאי שתדעו הכל על הצהרת הון, מאחר ועליכם להגיש הצהרת הון למס הכנסה גם אם העסק הוא קטן והינכם עדיין שכירים. כדאי לדעת בדיוק כיצד ממלאים ומגישים את הצהרת ההון, וגם כיצד ניתן לחסוך את כאב הראש של דוחות הצהרת הון.

כל עסק קטן בינוני וגדול הנפתחים נדרשים לאישור רשויות המיסים. רשות המיסים הדורשת דיווח הכנסות הוצאות ותשלום שוטף של מיסים לאורך השנה, דורשת גם הכנת דוחות והגשת הצהרת הון. מבחינת רשות המיסים אתם עוברים ממצב של שכירים למצב של עצמאים. 

מהי הצהרת הון ואיך למלא אותה ?

הצהרת הון הינה בעצם תמונת המצב של כל הנכסים וההתחייבויות שלכם עד לתאריך מסוים בשנה, בדרך כלל סוף דצמבר של השנה הקודמת. הווה אומר שאם פתחתם עסק בשנת 2019 תקבלו הצהרת הון לסוף דצמבר 2018 .

בהצהרת ההון הראשונה שלכם, עליכם להציג למס הכנסה את כל הרכוש הקיים ברשותכם, הכולל את כל נכסי הנדלן, החסכונות, או קרנות ההשתלמות, הקיימות ברשותכם.

בהמשך תידרשו להצהרות הון בהם תבדוק ותשווה רשות המיסים האם הצהרתכם על הגדלת ההון לדוגמא, תואמת את ההוצאות וההכנסות שהצגתם בעבר בדוחות השנתיים.

על ידי בדיקה והשוואת הצהרות ההון יכולה רשות המיסים לוודא אילו שינויים חלו בעסק של כל עצמאי במשך השנים. כלומר זוהי אינדיקציה למאבק בהון השחור. 

איך ממלאים הצהרת הון ?

בדוחות הצהרת הון, אתם נדרשים למלא סעיפים המפרטים את כל הנכסים השונים שלכם, וכן את כל ההתחייבויות. בעצם עליכם להצהיר על דירה שיש ברשותכם , על המשכנתא, על המכונית, על ההלוואות בבנק, המזומן והחסכונות השונים.

מילוי הצהרת הון הינו כאב ראש לא קטן, כל סעיף מלא בפרטים לדוגמא, בערך דירה, נדרש לרשום עלות הדירה, עלות השיפוצים ואז לצרף מסמכים המוכיחים כל עלות. הדבר אמור גם לגבי מניות, ירושות ועוד.

אל תשכחו שהצהרת ההון משמשת את מס הכנסה לוודא כי אינכם מעלימים הון ועל כן יבדקו לפרטי פרטים כל הצהרה והמסמכים המגבים אותה. 

על כן מומלץ למי שרוצה למלא את הצהרת ההון שלו באופן עצמאי, לקרוא את כל ההדרכה המקצועית הקיימת, לבדוק כל טופס שמילאתם פעם נוספת ולוודא כי לא שכחתם כלום. או למי שמעוניין בראש שקט , ניתן  להיעזר בשירותיו של מי שזהו מקצועו והינו מומחה במילוי והגשת הצהרת הון באופן המיטבי ביותר על מנת למנוע תקלות וחקירות מיותרות של מס הכנסה. 

איך מקבלים שירות של הכנת דוח הצהרת הון ?

באם אתם עומדים בפני דרישת מס הכנסה להצהרת הון, כדאי לשקול לקבל את שירותיו של רואה חשבון מקצועי, אחראי, ובעל וותק רב שנים וניסיון מול רשויות המס ובכלל זה מס הכנסה. זהו האיש הנכון לביצוע המשימה על הצד הטוב ביותר למען השגת המטרה, רואה חשבון מקצועי גם יוכל לייעץ לכם לגבי הצהרת ההון שלכם ולאו דווקא בכיוון בו אתם חושבים. 

בהצהרת הון ראשונה, קיים יתרון רב יותר בהצהרה מול הסתרה, הצהרה על כמה שיותר הון בכל התחומים היא המהלך הכדאי, שכן לאחר 3 עד חמש שנים תידרשו להצהרת הון נוספת ואז אם יש לכם דירה או שתיים, אינכם צריכים לספק יותר מדי הסברים, אם הצהרתם עליהן מראש. 

כדאי לשים לב לעובדה החשובה כי הצהרת הון אינה אישית בלבד, אלא כוללת גם את בת הזוג או בן הזוג ואת הילדים עד גיל שמונה עשרה. כך שאם סבא הוריש במתנה לנכדו דירה הרשומה על שמו אל תשכחו להצהיר עליה. וכן על הון הרשום על שאר בני המשפחה.

למידע נוסף אודות: הצהרת הון, הנהלת חשבונות, ניהול כספים.

מי מחוייב בהגשת הצהרת הון 

תאונת עבודה

תאונת עבודה – ביטוח לאומי כאשר עובד נפגע בעבודה, הפגיעה עלולה להיות בעלת השלכות על יכולת ההשתכרות שלו, וכן להשפיע על אספקטים שונים ביחסי העבודה

קרא עוד »
דילוג לתוכן