fbpx

ניהול תזרים מזומנים

הכסף שלכם חייב ליווי מקצועי ומנוסה

מטרתו המרכזית של ניהול תזרים מזומנים היא להותיר בעסק מספיק מזומן על מנת לשלם על התחייבויותיו השוטפות, ובסופו של דבר לאפשר לעסק לגדול. ניהול תזרים מזומנים מסודר של העסק מאפשר התנהלות טובה הרבה יותר כלפי חוץ, כמו למשל מול הבנקים, ספקים, לקוחות וכו'.

תזרים מזומנים למעשה בודק הכנסות מול הוצאות ומנתח את מצב החשבון של העסק במטרה לספק תחזית של היתרה בחשבון הבנק בעתיד. תזרים המזומנים למעשה מראה את מצב חשבון הבנק הכולל התחייבויות, הלוואות העסקיות, אשראי של העסק ועוד. חשוב לזכור כי גם כאשר נראה שמתגבשת עסקה טובה לחברה, במידה וקיים מחסור במזומנים לביצוע העסקה היא פשוט לא תצא אל הפועל. זיכרו: המזומן מהווה את הדלק שמניע את פעילותו של העסק ועל כן חשוב לנהלו בקפידה ופה אנחנו נכנסים לתמונה.

ליצירת קשר בנושא ניהול תזרים מזומנים  >>

ניהול תזרים מזומנים

אחד מגורמי המפתח המשמעותיים ביותר להצלחתו או לכישלונו של כל עסק הוא ניהול תזרים מזומנים . ניהול תזרים מזומנים נבון יעיל וחכם יכול להפוך עסק מדשדש לעסק מצליח ומתקדם וניהול כושל עלול לרסק גם עסק שעובד טוב.

מהו תזרים מזומנים ?

תזרים מזומנים הינו בעצם ההגדרה המתארת את זרימת המזומנים אל העסק וממנו החוצה, בכל תקופה מוגדרת. המזומנים הם הדלק המניע את פעילותו של כל עסק ולכן חיוני ביותר והכרחי לנהל אותם בהקפדה יתרה. אין זה פלא כי עסקים רבים כושלים ואף קורסים עקב ניהול שאינו תקין ואף כושל של תזרים המזומנים שלהם.

הרווחים החשבונאיים הם לא תזרים מזומנים, גם עסקים שמראים רווחים עלולים לקרוס אם יציגו תזרים מזומנים שלילי לאורך זמן, כלומר אם הסכום המזומן הכולל שיוצא מהעסק גבוה מהסכום המזומן הכולל הנכנס לעסק.

רישומן של הכנסות והפקתן של חשבוניות משפיעים על הרווחים אך אינם משפיעים על תזרים המזומנים מאחר וברוב המקרים יש פער בין זמן המכירה לזמן הגבייה מאשראי הלקוחות.

עם לדוגמא לקוח נקלע למצב של חדלות פירעון המכירות לעולם לא יהפכו למזומן. וגם אם העסק לא נמצא בסכנת קריסה , ניהול תזרים מזומנים כושל עלול לגרור את העסק לעלייה בהוצאות המימון שלו. חשוב וכדאי להקפיד לשמור על תזרים מזומנים חיובי על מנת לקיים פעילות תקינה של העסק לאורך זמן.

איך משיגים תזרים מזומנים חיובי ?

על מנת להשיג תזרים מזומנים חיובי, נדרש ניהול יעיל של המזומנים על בסיס קבוע ושוטף וכך ניתן להקטין את הסיכוי למשבר פיננסי. בכדי להשיג תזרים מזומנים חיובי נדרשת עריכת מיפוי יסודי של מצבו הפיננסי של העסק וכן מצבו התזרימי נכון לתאריך הבדיקה.  עוד נדרשת הכנת תזרים מזומנים עתידית.

בנוסף נדרש להשוות אלה מול אלה את נתוני תזרים המזומנים בפועל וחשוב לטפל בכל חריגה בהקדם.

על ידי ניהול תזרים מזומנים יעיל ניתן לשפר את חוזקו הפיננסי של העסק ואת כושר השרדותו, וכן ניתן לצמצם את צריכת האשראי הבנקאי וניתן גם לחסוך עלויות מימון יקרות ומיותרות.

מהו דוח תזרימי מזומנים ?

ניהול כלכלי מושכל, מקפיד על דוח תזרימי המזומנים של העסק. זהו דוח שהינו חלק מהדוחות הכספיים של העסק או החברה הנערך בהתאם לכללי החשבונאות המקובלים. דוח תזרימי מזומנים יציג את תנועת המזומן בקופת העסק בתקופה מוגדרת וכן את השינוי ביתרות המזומן בין תחילתה וסופה של התקופה המוגדרת.

משרד רואי חשבון אלי מנחם ושות'
משרד רואי חשבון אלי מנחם ושות' - חדר ישיבות

שירותים נוספים

יעוץ ותכנון מס

אנחנו מזמינים אתכם להשתמש בשירותי ייעוץ המס שלנו שיסייעו לכם בנושאים כמו תיאומי מס, החזרי מס ועוד.

בקורת דוחות כספיים

דוחות כספיים מציגים את מצבה הפיננסי של החברה בתום שנת הכספים, תוצאות פעילות החברה בתקופת הדוח.

דוחות אישיים

דוחות שנתיים למס הכנסה הם מעבר למילוי פרטים וחשוב לראות את התמונה הכוללת של הוצאות והכנסות ומהי דרך הניווט הנכונה ביותר.

חשבות שכר

הפעולות והתהליכים הנדרשים לחשב עלויות שכר עובדים וזכאות עובדים, סכומי הכסף הנדרשים לתשלומים והפרשות. 

הצהרות הון

דוחות כספיים מציגים את מצבה הפיננסי של החברה בתום שנת הכספים, תוצאות פעילות החברה בתקופת הדוח.

הנהלת חשבונות

אנחנו כאן כדי שתהיו בטוחים שהעסק שלכם פועל על פי חוק מול רשויות המס – מע"מ, מס הכנסה וביטוח לאומי.

ייצוג מול רשויות המס

כמו שאר הלקוחות אותם אנחנו מלווים, מהיום הראשון שתצטרפו אלינו נתחיל לייצג אתכם  מול רשויות המס.

גישור ובוררות

קיימות מספר אפשרויות לפתרון סכסוכים עסקיים כאשר היעילות והטובות ביותר הן בוררות וגישור.

0
שנות ניסיון
% 0
שירות
% 0
טכנולוגי
0 +
לקוחות פעילים

תאמו פגישה עכשיו

יש לכם שאלות? אתם מוזמנים ליצור איתנו קשר ונענה בהקדם.

מוזמנים להיות חלק ממשפחה מאוחדת

דילוג לתוכן